Vocabulary
Business Letters |
Study the words for the business letters. |
Vocabulary |
Meaning |
aligned to the left
body of letter
carbon copy
compose
complimentary close
date
email
emailing
enclosure
except
heading/ letterhead
inside address
letter
notation
paragraph
printed name
recipient
reference Initials / identifca-tion
relationship
salutation
send
signature
similar
subject
underneath |
ชิดซ้าย
เนื้อหาจดหมาย
ส่งสำเนาถึง
เขียน
คำลงท้าย
วันที่
จดหมายอิเล็กทรอนิกส์ การส่งจดหมายอิเล็กทรอนิกส์
สิ่งที่แนบ
ยกเว้น
หัวจดหมาย
ที่อยู่ผู้รับ
จดหมาย
หมายเหตุ
ย่อหน้า
ชื่อจริงตัวบรรจง
ผู้รับจีดหมาย
ขี่ยย่อของผู้ลนามในจดหมาย นั้น ความส้มพันธ์
ทำขึ้นต้น
ส่งจดหมาย
ลายเช็น
คล้ายคลึงกัน
เรื่อง
ภายใต้ |
Listening Skill
Useful Words for Writing Letters |
Study these words. |
Useful Words for Writing Letters |
accept
account
apology
appreciate
assistance
As soon as possible
Coming soon
error
inconvenience
overdue
patronage
payment |
ยอมรับ
บัญชี
คำขอโทษ
ขอบคุณ
ความช่วยเหลือ
โดยเร็วที่สุด (เท่าที่จะเป็นไปได้)
เร็ว ๆ นี
ข้อผิดพลาด
ไม่สะดวก
เกินกำหนด (เวลา)
อุปถัมภ์
การชำระเงิน |
Speaking Skill
Grammar: Sequence adverbs |
Explaining how using sequence adverbs help the conversation to be better ur The words used for explaining are as follows:
1. First, Secondly, Thirdly ...Lastly.
2. First, Next, Then, After that, Later, At the same time, Simultaneously, Finally. |
Examples
How to send an email
The following steps show you, how to send an email by a Gmail account.
First, log in to your email account.
Next, click at the "COMPOSE" command.
Then, type the recipient's email address at the "Recipients" box.
After that, type the topic of your email at the "Subject" box.
Later, Type your message in the main body field of your email.
Finally, click the "Send" button.
|